back to top
16.6 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

16.6 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Λ. Ζαγορίτης: Επιδεινώθηκε η κατάσταση στην ενέργεια το α’ εξάμηνο του 2022 – Αυξημένες 77% οι καταγγελίες

Διαβάστε επίσης

23-09-2022

Με τους πολίτες εν μέσω των συμπληγάδων ακρίβειας, αυξάνονται οι καταγγελίες, τα παράπονα και οι αναφορές για τα προβλήματα στον κλάδο της ενέργειας.

Περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης στον τομέα της ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, διαπιστώνει η ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το 2021. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής κ. Λευτέρη Ζαγορίτη όλα αυτά προϋπήρχαν της σοβούσας κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία.

«Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαμε διαπιστώσει μια αύξηση στις αναφορές για την ενέργεια, με την ρήτρα αναπροσαρμογής να βρίσκεται πλέον σε αναστολή.
Οι καταγγελίες αυξήθηκαν κατά 77% σε σύγκριση με το 2021, για να φτάσουμε στο 300% το πρώτο εξάμηνο του 2022 και να γίνει κατανοητό ότι έπρεπε επειγόντως να ληφθούν μέτρα» είπε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, μιλώντας  στον Αθήνα 984 και στον Γιώργο Αποστολίδη.

Οι αναφορές των καταναλωτών, όπως εξήγησε ο κ Ζαγορίτης, αφορούν όχι μόνον οικονομικής φύσεως διαφορές, αλλά κυρίως ζητήματα προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, λόγω της αυθαίρετης ενεργοποίησης της ρήτρας αναπροσαρμογής στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου από κάποιους προμηθευτές ενέργειας. Αποτέλεσμα ήταν να εκτοξευθούν οι χρεώσεις κατανάλωσης και να επέλθει στρέβλωση του ανταγωνισμού.

«Η ρήτρα αναπροσαρμογής ανεστάλη την επομένη της ενημέρωσης από πλευράς μας της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στις 24 Ιουνίου. Ο εταιρείες πετρελαιοειδών δεν έχουν έκτοτε δυνατότητα επιβολής πέναλτι στους καταναλωτές που αλλάζουν πάροχο, ούτε και να μεταβάλλουν μονόπλευρα τους όρους των σταθερών συμβολαίων, ώστε να επιβάλλουν απ το παράθυρο ρήτρα αναπροσαρμογής παρακάμπτοντας την οφειλόμενη προειδοποίηση 60 ημερών» πρόσθεσε.

Συνεχίζοντας, επισήμανε τις μεγάλες δυσκολίες που συνάντησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

«Κάναμε εκατοντάδες συστάσεις τους παρόχους προκειμένου να επιστρέψουν χρήματα στους καταναλωτές, καθώς η ρήτρα αναπροσαρμογής υπολογιζόταν αυθαίρετα και με αδιαφάνεια, παρακάμπτοντας τις αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), αλλά κώφευσαν.. Επίσης, δεν τους επιβλήθηκαν κυρώσεις για τις παρανομίες που διέπραξαν, παρά την κοινοποίηση στα αρμόδια υπουργεία όλων των συστάσεων, από πλευράς μας. Ακόμη, στις 23 Ιουνίου γνωστοποιήσαμε τις διαπιστώσεις μας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής».

Πρόσθεσε πως «η κατάσταση στην ενέργεια ομαλοποιήθηκε ,ως ένα σημείο, στο χρονικό διάστημα μετά τον Αύγουστο- όχι βέβαια σε σχέση με τις τιμές που παραμένουν στα ύψη- αλλά μέσω της επιδότησης. Έτσι, παρατηρείται μια σχετική αποκλιμάκωση των τιμών ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να πληρώνει τους λογαριασμούς».

Και σημείωσε: «Δεν θέλω να σκεφθώ τι θα επακολουθήσει όταν σταματήσει αυτή η επιδότηση» διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως ο Συνήγορος του Καταναλωτή, θα εξακολουθήσει να παραμένει στο πλευρό της κοινωνίας και των πολιτών.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα