back to top
34.7 C
Athens
Τετάρτη, 14 Αυγούστου, 2024

34.7 C
Athens
Τετάρτη, 14 Αυγούστου, 2024

Γ. Τάσιος: Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον τουρισμό ενόψει Πάσχα και καλοκαιριού

Διαβάστε επίσης

Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα από τον τουριστικό κλάδο τόσο ενόψει του Πάσχα όσο και καθ’ οδόν προς την καλοκαιρινή περίοδο.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στην Κατερίνα Παπαβασιλείου,  από τα στοιχεία των κρατήσεων διαφαίνεται  ότι θα παραλάβουμε μια καλή σκυτάλη από το 2022 και κυρίως πως τη φετινή σεζόν  θα πετύχουμε τουλάχιστον τα έσοδα του 2019 που ήταν η καλύτερη χρονιά του ελληνικού τουρισμού με τα έσοδα του κράτους να αγγίζουν τα 18.5 δισ. ευρώ.

Σημείωσε ως εξαιρετικά ενθαρρυντικές τις κρατήσεις για τις ημέρες του Πάσχα για όλους τους παραδοσιακούς προορισμούς της εορταστικής περιόδου: «To 30% των ξενοδοχείων στα 10.400 πανελλαδικά θα είναι ανοιχτό κι αυτό γιατί το Πάσχα είναι νωρίς. Σε αυτήν την περίοδο οι παραδοσιακοί Πασχαλινοί προορισμοί όπως η Κέρκυρα ή ο νομός Ιωαννίνων, έχουν την τιμητική τους και η πληρότητα αγγίζει το 90%. Είναι μια καλή περίοδος, μια οικονομική ανάσα για να μπούμε στη θερινή τουριστική σεζόν».

Παράλληλα, επισήμανε ότι η ροή κρατήσεων από άλλες χώρες ενόψει του καλοκαιριού βρίσκεται σε προ covid επίπεδα, γεγονός που  σημαίνει ότι οδεύουμε προς ένα καλό lead in τον Μάιο από πλευράς τουριστικών αφίξεων και πληροτήτων.

«Δεν έχουμε πλέον υγειονομικά πρωτόκολλα και όλα δείχνουν ότι το 2023 θα είναι μια καλή, κανονική τουριστική σεζόν, στα μεγέθη του 2019. Είμαστε αισιόδοξοι γιατί βλέπουμε ότι υπάρχει ήδη ζήτηση από πολλές χώρες της Ευρώπης. Όλα δείχνουν ότι θα είναι μια χρονιά που θα έχουμε λειτουργικό κέρδος και αυτός είναι ο στόχος μετά από σχεδόν τρία χρόνια πανδημίας. Αυτή τη στιγμή στα ξενοδοχεία πανελλαδικά υπάρχει μια μέση πληρότητα  της τάξης περίπου του 45%, ποσοστό πολύ καλό για Απρίλιο», υπογράμμισε.

 «Πέρυσι, σχεδόν φτάσαμε το ποσοστό του 2019 το οποίο έχουμε ως σημείο αναφοράς για τη φετινή χρονιά. Αν  το πετύχουμε θα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Προχωράμε βήμα-βήμα, η χώρα έχει ακόμα να δώσει περισσότερη υπεραξία στον τουρισμό, γενικότερα, που σημαίνει  καλύτερες τιμές και αλλά και καλύτερες αμοιβές. Σε αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο και η σταθερότητα στη χώρα τόσο μετά τις εκλογές της 21ης Μαϊου όσο και στις  Αυτοδιοικητικές του Οκτωβρίου», τόνισε.

 

Ως προς τον στόχο διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας εκτίμησε ότι «χρειάζεται χρόνος, στρατηγική, και κουλτούρα υποδομών ώστε να μπορέσουμε να λειτουργούμε και τους 12 μήνες σε όλη τη χώρα», υπογραμμίζοντας -μεταξύ άλλων-τη σημασία της συνεργασίας για την προώθηση και διεθνή διαφημιστική προβολή του «Shopping in Greece» ως στοιχείο που αναβαθμίζει την τουριστική εμπειρία στη χώρα μας.

Ερωτηθείς αν η χώρα μας μπορεί να προσφέρει ποιοτικό προϊόν ώστε να στοχεύσουμε και σε ποιοτικό και όχι μόνο μαζικό τουρισμό, σχολίασε: «Υπάρχει εξέλιξη τόσο μέσω του  Αναπτυξιακού Νόμου όσο και του ΕΣΠΑ, παρά το γεγονός ότι η γραφειοκρατία πολλές φορές μπλοκάρει πράγματα και επενδύσεις. Αναζητούμε τα Χωροταξικά και τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια που είναι το κλειδί της ανάπτυξης για κάθε περιοχή ενώ χρειάζεται να μπει συγκεκριμένο πλαίσιο  στη βραχυχρόνια μίσθωση. Έχουμε κάνει, πάντως,  σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα μας ‘’’πουλάει’, όπως φέτος. Επομένως δεν θα  πρέπει να χάσουμε τη στιγμή ώστε  να πετύχουμε τα επόμενα χρόνια μια προσέγγιση που θα δώσει υπεραξία».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα