back to top
21.8 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

21.8 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Ελλάδα-PISA: Χάσμα μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων

Διαβάστε επίσης

Τεράστια διαφορά στις επιδόσεις όσων συμμετείχαν στον διαγωνισμό PISA καταγράφηκε στη δοκιμασία του 2022. Οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων εγραψαν πολύ καλύτερα από τους μαθητές των δημόσιων.

Όπως προέκυψε από την ποιοτική ανάλυση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών που συμμετείχαν, τα παιδιά των δημόσιων σχολείων αντιμετωπίζουν με χαλαρότητα τον διαγωνισμό, σε πλήρη αντίθεση με τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων μάλιστα είναι πολύ καλύτερες όχι μόνο σε σε σύγκριση με τους μαθητές των δημοσίων σχολείων στην Ελλάδα, αλλά και σε σχέση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από τον μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.

Συγκεκριμένα, στα τρία βασικά εξεταζόμενα πεδία  οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από τον μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ. Στην κατανόηση κειμένου ο μέσος όρος των μαθητών των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων είναι 504 μονάδες, υψηλότερος των ιδιωτικών σχολείων των χωρών του ΟΟΣΑ (498 μονάδες). Η επίδοση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στα Μαθηματικά είναι 498 μονάδες και ο μέσος όρος των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ είναι 494. Στις φυσικές επιστήμες οι αντίστοιχες επιδόσεις είναι 510 και 507 μονάδες.

Ο μέσος όρος των αποτελεσμάτων της έρευνας PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για το 2022 σημείωσε μεγάλη πτώση όσον αφορά στους Έλληνες μαθητές σε σύγκριση με το 2018. Αναλυτικότερα, στα μαθηματικά, η Ελλάδα συγκέντρωσε 430, δηλαδή πτώση 21 μονάδων σε σχέση με το 451 που είχε συγκεντρώσει το 2018 . Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά ήταν 472 (489 το 2018).

Στην κατανόηση κειμένου, οι Έλληνες μαθητές συγκέντρωσαν 438 (41η θέση). Η βαθμολογία αυτή ήταν κατά 19 μονάδες χαμηλότερη από το 457 του 2018. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στην κατανόηση κειμένου ήταν 476 (487 βαθμοί το 2018).

Στις φυσικές επιστήμες η Ελλάδα συγκέντρωσε βαθμολογία 441, σημειώνοντας μείωση 11 μονάδων από το 452 που είχε πετύχει το 2018 (44η θέση). Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στις επιστήμες ήταν 485 (489 το 2018).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χαράλαμπο Κυραϊλίδη, οι διαχρονικά υψηλότερες επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στο πρόγραμμα PISA δεν είναι συμπωματικές. «Τα ιδιωτικά σχολεία, εξαιτίας του πολύπλευρου εκπαιδευτικού προγράμματος, της καινοτομίας, του πειραματισμού, της παιδαγωγικής αυτονομίας, μπορούν να αμβλύνουν μεγάλο μέρος από τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος», αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Oι επιδόσεις των μαθητών των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων (ακόμα και μετά την αφαίρεση της επίδρασης του κοινωνικο-οικονομικού υποβάθρου) είναι για ακόμα μια φορά πολύ καλύτερες από του μέσου όρου. Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.

Ισίδωρος Ρούσσος

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα