back to top
26.3 C
Athens
Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2024

26.3 C
Athens
Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2024

Έρευνα του Αθήνα 984 για την Παιδεία : Στο σημείο μηδέν η διασύνδεση αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση

Διαβάστε επίσης

Πολύ ενδιαφέρουσες επισημάνσεις έχουν ήδη τεθεί προς συζήτηση στην έρευνα που παρουσιάζει σήμερα ο Αθήνα 9.84, ανοίγοντας τον φάκελο ΠΑΙΔΕΙΑ. Ο σταθμός της πόλης φιλοξενεί, δασκάλους, καθηγητές, γονείς, πανεπιστημιακούς, επιστήμονες και εκπαιδευτικούς ερευνητές, ξετυλίγοντας το κουβάρι των ζητημάτων που απασχολούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

 

Ο Παναγιώτης Κατηφές, Πρόεδρος ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ μίλησε στην Σοφία Μπερετάνου:

Σήμερα τα φροντιστήρια ξεκινούν από πολύ μικρότερη τάξη, κάτι που επιβαρύνει και γονείς και παιδιά. Τον λογαριασμό που επί χρόνια δεν πληρώνει καμία κυβέρνηση που πέφτουν ταβάνια σε σχολεία, πλημμύρες , 28 παιδιά ανά τμήμα. Στους 10.000 νέους διορισμούς δεν φτάνουν γιατί πέρυσι υπήρχαν 50.000 αναπληρωτές.  Βασικός λόγος των συγχωνεύσεων είναι για την εξοικονόμιση χρημάτων. Στην Αιτωλοακαρνανία συγχωνεύονται 44 τμήματα σαν να λέμε 3-4 σχολεία. Το ερώτημα είναι τι μόρφωση λαμβάνουν τα παιδιά μας.

Αποξυλώνονται συνεχώς περιφερειακά ΕΠΑΛ και θα γίνονται συγχωνεύσεις και εκεί. Παράδειγμα ένα τμήμα στο ΕΠΑΛ του Πειραιά κλείνει και θα αναγκάζονται τα παιδιά να πηγαίνουν στον Κορυδαλλό.

Στην Περιφέρεια δεν μπορεί να κάνουν μόνο τα βασικά μαθήματα. Ζητάμε τα πάντα για τα παιδιά μας

Για την βία… μακάρι να γίνει πράξη το ένας ψυχολόγος ανά σχολείο. Εμείς τώρα έχουμε ένα ψυχολόγο σε 5 σχολεία. Αν μας απασχολεί το φαινόμενο της παιδικής παραβατικότητας πρέπει να βρούμε λύση επειδή το σχολείο δεν είναι μόνο για την μόρφωση αλλά είναι και ο χώρος που διαμορφώνει την προσωπικότητα. Δεν μπορεί να υποβαθμίζονται τα καλλιτεχνικά ή εικαστικά μαθήματα στο Λύκειο που είναι η ώρα που απολαμβάνουν περισσότερο τα παιδιά. Έχει καταργηθεί το μάθημα της θεατρικής παιδείας που είναι ένα μάθημα που βοηθάει το παιδί να αναπτυχθεί συναισθηματικά.

Μέχρι τα 4 έτη διαμορφώνεται η προσωπικότητα του παιδιού από το σπίτια. Αλλά μετά τα 4 διαμορφώνει την προσωπικότητα του στην κοινωνία που ζει, στο σχολείο και στα εξωσχολικά.

Μάγκας δεν είναι αυτός που χτυπάει παιδιά στο σχολείο αλλά πραγματικός μάγκας είναι αυτός που υπερασπίζεται όλα τα αδύναμα παιδιά.

Ο Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός ερευνητής – σύμβουλος σταδιοδρομίας μίλησε στην Αθηνά Κορλίρα και τον Γιάννη Παπαγεωργίου:

Η διασύνδεση αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση βρίσκεται στο σημείο 0.Τα τελευταία 10 χρόνια δεν έχει ιδρυθεί καμία σχολή προγραμματιστών. Η ανωτάτη εκπαίδευση έχει μείνει στην δεκαετία του 1990, γιατί δεν υπάρχει συναίνεση, αν υπήρχε θα άλλαζαν πάρα πολλά πράγματα αλλά και το σύστημα εισαγωγής  είναι άδικο πια και παρωχημένο.

Σε κάποιες σχολές τα παιδιά δεν παρακολουθούν, γράφονται για να πάρουν το πάσο ή παρακολουθούν για να πάρουν το πτυχίο και να κάνουν μεταπτυχιακό αλλού.

Οτιδήποτε έχει να κάνει με τον σχολικό επαγγελματισμό στα σχολεία καταργήθηκε στην πανδημία. Όποιος θέλει σχολικό προσανατολισμό πρέπει να πάει σε ιδιώτη.
Φέτος είπαν ότι θα κάνουν τεστ ενδιαφερόντων τα παιδιά στην Α Λυκειου.

Αφού θα επιλέξει το παιδί τι σπουδές θέλει η τεχνολογία βοηθάει γιατί τα παιδιά θα διαβάσουν τον οδηγό σπουδών για να ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο τους.

Πρέπει να ξανασχεδιαστεί ο ακαδημαϊκός χάρτης γιατί έχει μείνει την δεκαετία 90′.
Σε οποιαδήποτε δράση στον ακαδημαικό χάρτη υπάρχει πάντα και αντίδραση και αυτό αλλάζει μόνο με συναίνεση του πολιτικού χάρτη. Δεν μπορούμε να κινούμαστε με βάση το ποιος είναι υπ παιδείας.

Η ελάχιστη βάση όπως είναι δεν εξυπηρετεί αυτό που είχε πει η κα Κεραμέως. Με την ελάχιστη βάση εισαγωγής αφήνει παιδιά εκτός του 14.Μια λογική ελάχιστη βάση εισαγωγής θα ήταν καλό να υπήρχε.

Με το Εθνικό απολυτήριο να πρέπει να πιστοποιείται η ικανότητα του μαθητή για το που θα κινηθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις, το επίπεδο του μαθητή.

Ο Νικόλαος Παπαχρήστος, Ταμίας και πρώην Πρόεδρος ΟΛΜΕ μίλησε στον Γιώργο Αποστολίδη:

Από το 2020 έχουν γίνει 30.000 διορισμοί, δυστυχώς όμως την προηγούμενη δεκαετία δεν είχαν γίνει διορισμοί, τα κενά ακόμα είναι μεγάλα, τουλάχιστον 15.000 κενά έχουμε αυτή τη στιγμή.
Οι Έχουμε και πολλές αναρρωτικές άδειες, οι φιλόλογοι που είναι οι πιο νέοι καθηγητές, έχουν κατα μέσο όρο τα 52 έτη.
Έχουμε αύξηση των κρουσμάτων βίας, όταν εμείς οι καθηγητές και δάσκαλοι εκπαιδευτήκαμε δεν υπήρχαν αυτά τα φαινόμενα. Προσπαθούμε να τα αντιμετωπίσουμε χωρίς όμως να ξέρουμε αν είναι σωστός ο τρόπος μας.

Ο Σπύρος Μαρίνης, πρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) μίλησε στον Γιώργο Αποστολίδη: 

Μιλάμε για πάνω από 1600 συμπτύξεις τμημάτων στο λεκανοπέδιο, για δημοσιονομικούς λόγους, δηλαδή θα έχουμε 25 παιδιά ανά τάξη ενώ κανονικά αντιστοιχούν 2 τμ χώρου στην τάξη ανά μαθητή
Μέσα στις τάξεις μεταφέρονται σύνθετα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά φαινόμενα. Ένας εκπαιδευτικός με λιγότερους μαθητές αντιμετωπίζει λιγότερα προβλήματα.
Στο λεκανοπέδιο ανά μέσο όρο είναι πάνω από 22 παιδιά ανά τάξη λιγότεροι αναπληρωτές, λιγότερο κόστος.
Τα τελευταία χρόνια καταγράφουμε ότι ενταθήκαν πάρα πολλά προβλήματα.
Μεγάλα κενά στην εκπαίδευση έχουμε 12.000 λιγότερες προσλήψεις από περσινή χρονιά. Κενά σε δασκάλους και στην παράλληλη στήριξη.

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα