H παραπληροφόρηση θέτει σε κίνδυνο τη δημοκρατία. Αυτό πιστεύει η πλειοψηφία των Γερμανών, σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου Forsa που διενεργήθηκε για λογαριασμό ΜΜΕ της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.
Η έρευνα, επίσης, κατέδειξε ότι οι παραπλανητικές προεκλογικές καμπάνιες ασκούν μεγάλη επιρροή στην κοινή γνώμη.
Το 81% θεωρεί τις παραπλανητικές καμπάνιες επικίνδυνες για τη δημοκρατία. Το 82% εκτιμά ότι είναι δυνατόν να επηρεάσουν τα εκλογικά αποτελέσματα. Τo 44% περίπου των ερωτηθέντων έχει την αίσθηση ότι οι προεκλογικές διαφημίσεις που προβάλλονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους, δηλαδή εξατομικευμένες.
Το 74% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία διαδικτυακή πηγή για να ενημερώνεται για τις εκλογές. Περισσότεροι από το 1/3 των ερωτηθέντων από 14 έως 24 ετών ενημερώνονται στις προεκλογικές περιόδους μέσω YouTube.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων έχει παρατηρήσει ότι τα κοινωνικά δίκτυα περιέχουν πλήθος παραπλανητικών αναφορών που φαίνεται ότι στόχο έχουν να χειραγωγήσουν τις πολιτικές απόψεις των χρηστών. Το 36% δηλώνει ότι δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσει την προέλευση αυτών των διαφημίσεων.
Δομίνα Διαμαντοπούλου