Οι μαθησιακές διαταραχές παρόλο που παρουσιάζονται σε πολύ νεαρή ηλικία, συνήθως δεν αναγνωρίζονται μέχρι το παιδί να φτάσει στη σχολική ηλικία. Επομένως, απαραίτητο κριτήριο προσδιορισμού τους είναι το παιδί να έχει ξεκινήσει τη φοίτησή του στην Α΄ Δημοτικού, να έχει φυσιολογικό δείκτη νοημοσύνης και να μην πάσχει από ψυχικές διαταραχές.
Μερικές ενδείξεις που θα πρέπει να σας προβληματίσουν είναι όταν
- Το παιδί αργεί να κατανοήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης, ενώ ακόμα κι όταν τα καταφέρει η αναγνωστική του ταχύτητα είναι πιο αργή σε σύγκριση με τους συμμαθητές του
- Χάνει τη «γραμμή» που διαβάζει και γι’ αυτό συχνά υπογραμμίζει τις λέξεις με το δάχτυλό του
- Δυσκολεύεται στην κατανόηση του κειμένου
- Δεν τηρεί τα σημεία στίξης
- Δημιουργεί μια δική του λέξη αντικρίζοντας κάποια οικεία συλλαβή
- Αντικαθιστά γράμματα στο γραπτό λόγο
- Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων
- Παραλείπει συλλαβές ή γράμματα
- Δυσκολεύεται στην οριοθέτηση της γραφής
- Παραλείπει τόνους
Σε κάθε περίπτωση, επειδή οι δυσκολίες στη μάθηση επηρεάζουν αρνητικά όχι μόνο τη σχολική επίδοση του παιδιού, αλλά και τον συναισθηματικό του κόσμο, κρίνεται αναγκαία η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση.