back to top
16.6 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

16.6 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Στις ράγες ξανά τα τρένα, 22 ημέρες μετά την τραγωδία – Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται

Διαβάστε επίσης

Στις ράγες ξανά ύστερα από 22 ημέρες τα τρένα και τα πρώτα δρομολόγια του προαστιακού έγιναν την Τετάρτη με τη σκέψη καρφωμένη στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Η πρώτη ημέρα της επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου κύλησε με μειωμένα δρομολόγια, χαμηλότερες ταχύτητα, μικρές καθυστερήσεις, αυξημένα μέτρα ασφαλείας και μουδιασμένους επιβάτες.

Στις 5 και 5 τα ξημερώματα της Τετάρτης και ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών έδωσε το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού από Αθήνα προς Οινόη. Στο επιβατικό κοινό κυριαρχούσε το άγχος και ο φόβος και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι επιβάτες στο πρώτο βαγόνι μετά το δυστύχημα στα Τέμπη είναι ελάχιστοι καθώς προτιμούν τα τελευταία βαγόνια.

Στο προαστιακό της Αχαΐας ανά μία ώρα έγιναν τα δρομολόγια στη μονή γραμμή Πάτρα- Ρίο, εντός αστικού ιστού. Ο κόσμος ωστόσο ήταν λιγοστός ενώ καταγράφηκαν και μεγάλες καθυστερήσεις. Στην Αθήνα από νωρίς το πρωί το επιβατικό κοινό έφτασε ξανά στις πλατφόρμες στο σταθμό Λαρίσης προκειμένου να πάρει τον προαστιακό. Υπήρχαν δρομολόγια ανά μία ώρα και ανά δύο ώρες για την Χαλκίδα.

Στην Μακεδονία οι μηχανοδηγοί «τράβηξαν χειρόφρενο», για λόγους ασφάλειας. Από τα δρομολόγια που είχαν προγραμματιστεί δεν μπήκαν στις ράγες οι επιβατικές αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη – Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και η εμπορική Θριάσιο – Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι ζητούν να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επικοινωνιών μέσα στα τούνελ Τεμπών και Πλαταμώνα, η ασφάλεια στις διαβάσεις Στρυμόνα και Φλώρινας, αλλά και οι υποδομές στα σημεία που είναι αναγκαίο να μειώνεται η ταχύτητα των συρμών.

Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Τα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας περιελάμβαναν την παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, δύο μηχανοδηγών και ενός συνοδού στον Προαστιακό, ταχύτητα 80 χλμ. σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και 100 χλμ. σε επιβατικές αμαξοστοιχίες. Συνολικά την Τετάρτη πραγματοποιήθηκαν 18 δρομολόγια Πειραιάς – αεροδρόμιο, 12 Αθήνα – Χαλκίδα και τρία δρομολόγια εμπορικών αμαξοστοιχιών στη Θεσσαλονίκη.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα