back to top
18.1 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

18.1 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Κ. Χατζηδάκης: O ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικότατο ρόλο στο δυστύχημα των Τεμπών

Διαβάστε επίσης

«Καθοριστικότατο ρόλο έπαιξε ο ανθρώπινος παράγοντας στο δυστύχημα των Τεμπών, κάτι που φαίνεται και από τους διαλόγους που είχε ο σταθμάρχης με τους άλλους υπαλλήλους», ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.

«Δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές υπαλλήλων που συμπεριφέρθηκαν ανεύθυνα», σχολίασε ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος είχε το χαρτοφυλάκιο των Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων σε δυο υπουργικές του θητείες (2007-2009 και 2012-2013), επισημαίνοντας πάντως, ότι το πρόβλημα του ΟΣΕ, του πιο προβληματικού- όπως τον χαρακτήρισε – οργανισμού, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά στην Ευρώπη, είναι σύνθετο και δύσκολο να αντιμετωπιστεί. «Ο ΟΣΕ ήταν και παραμένει πολυτραυματίας, αν και σήμερα η κατάσταση έχει βελτιωθεί ως προς τα οικονομικά του αλλά και σε ζητήματα διαφάνειας», είπε χαρακτηριστικά.

Περιγράφοντας τις αρνητικές πτυχές της πραγματικότητας του ΟΣΕ, που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, είπε ότι όταν ανέλαβε, οι δαπάνες μισθοδοσίας ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερες από τα έσοδα του οργανισμού, ενώ για κάθε ένα ευρώ έσοδα, ο ΟΣΕ ξόδευε 9,5 ευρώ, με το χρέος του να έχει εκτιναχθεί και για το λόγο αυτό, ο ίδιος ξεκίνησε ένα πρόγραμμα εξυγίανσης. «Το 2008 τα μηνιαία έσοδα από την σιδηροδρομική γραμμή της Μεσσηνίας ήταν 125 ευρώ, όταν οι μισθοί των δύο μηχανοδηγών ήταν 20.000 ευρώ, ποσό που αρκούσε για να πηγαίνουν οι επιβάτες στον προορισμό τους όχι με ταξί αλλά με λιμουζίνα», ανέφερε ο υπουργός.

Με δήλωσή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που μετέχουν στην Εξεταστική, σχολιάζοντας την κατάθεση Χατζηδάκη, σημειώνουν ότι ο υπουργός ακολουθεί την κυβερνητική γραμμή της αποποίησης ευθυνών, μέσω του ισχυρισμού ότι «φταίει μόνο ο σταθμάρχης».

Επίσης, εγκαλούν τον κ. Χατζηδάκη για υποκρισία, «όταν υποστήριξε ότι δεν γνώριζε το πόρισμα Γεραπετρίτη, το οποίο ρητά αναφέρει ότι αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, που καταστράφηκε το 2019, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα».
Τελευταίος μάρτυρας γι´αυτή την εβδομάδα,ήταν ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010 – 2015.

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών,παρατήρησε ότι η επικοινωνία μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών που είδε το φως της δημοσιότητας, δεν είχε καμία σχέση με τον γενικό κανονισμό λειτουργίας που είναι σχεδόν στρατιωτικό έγγραφο , και οι διάλογοι που είδαν το φως της δημοσιότητας, δεν έγιναν στη σιδηροδρομική γλώσσα αλλά θύμιζαν καφενεί

Δημήτρης Ράντος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα