back to top
18.8 C
Athens
Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

18.8 C
Athens
Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

Ερώτηση Ν. Ανδρουλάκη προς την ΕΕ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Διαβάστε επίσης

Ερώτηση προς την Ευρωπαική Επιτροπή απευθύνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ο κ. Ανδρουλάκης ερωτά μεταξύ άλλων τι έργα για την ενίσχυση της ασφάλειας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν χρηματοδοτηθεί από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό κατά τη διάρκεια της τρέχουσας και της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου, πότε έπρεπε να ολοκληρωθούν και σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτή τη στιγμή;

Παράλληλα, ο κ. Ανδρουλάκης ζητά να ενημερωθεί ποιους λόγους επικαλέστηκε η Ελληνική κυβέρνηση για να αιτηθεί τον Μάρτιο του 2022 την τριετή παράταση αναφορικά με τον εκτελεστικό κανονισμό της Επιτροπής της 5ης Ιανουαρίου 2017, που προβλέπει μεταξύ άλλων την εγκατάσταση και ανάπτυξη του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Ακολουθεί η ερώτηση του κ. Ανδρουλάκη

Ακόμα και πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες νέους ανθρώπους και φοιτητές, η Ελλάδα, σύμφωνα με τις δύο τελευταίες διετείς εκθέσεις (2022, 2020) για την Ασφάλεια και Διαλειτουργικότητα Σιδηροδρόμων στην ΕΕ του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA), ήταν σταθερά πρώτη στο δείκτη θνησιμότητας ανά σιδηροδρομικά χιλιόμετρα.

Ο Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) 2017/6 της Επιτροπής της 5ης Ιανουαρίου 2017, προβλέπει την εγκατάσταση και ανάπτυξη του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS στην Ελλάδα και την ολοκλήρωση του έργου στο σημείο του δυστυχήματος των Τεμπών, ήδη από το 2020 (στο τμήμα Δομοκός – Θεσσαλονίκη). Σύμφωνα όμως με δημοσιεύματα, η Ελλάδα ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο του 2022 και έλαβε τριετή παράταση.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Ποιους λόγους επικαλέστηκε η Ελληνική κυβέρνηση για να αιτηθεί την τριετή καθυστέρηση;
Γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης ενώ η Ελλάδα έχει την υψηλότερη θνησιμότητα ανά σιδηροδρομικά χιλιόμετρα βάσει των εκθέσεων του ERA;
Τι έργα για την ενίσχυση της ασφάλειας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν χρηματοδοτηθεί από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό κατά τη διάρκεια της τρέχουσας και της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου, πότε έπρεπε να ολοκληρωθούν και σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτή τη στιγμή;

Κατερίνα Παπαβασιλείου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα