Search

Ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ του ΕΚΕΤΑ Ευάγγελος Μπεκιάρης στον Αθήνα 9,84:»Αν σε μια λωρίδα που έχουμε αυτοκίνητα εγκαταστήσουμε ηλεκτρικά πατίνια ,θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε πέντε φορές περισσότερους ανθρώπους»

211

Για τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια μίλησε στον Αθήνα 9,84 ο  Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) Ευάγγελος Μπεκιάρης, στο πλαίσιο της νέας έρευνας που παρουσίασε ο δημοτικός ραδιοφωνικός σταθμός της πρωτεύουσας ,για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας. «Αν σε μια λωρίδα που έχουμε αυτοκίνητα εγκαταστήσουμε ηλεκτρικά πατίνια , θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε πέντε φορές περισσότερους ανθρώπους» πρόσθεσε .

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

«Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι το μέσο του μέλλοντος .Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές διεθνείς δημοσιεύσεις που καταδεικνύουν ότι τουλάχιστον το 30% των διαδρομών με αυτοκίνητο ,κάτω από πέντε χιλιόμετρα ,θα μπορούσε να αντικατασταθεί από ηλεκτρικό πατίνι. Έρευνα που διεξήχθη- μέσω διαδικτύου- στην Ελλάδα αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι -σε ποσοστό 35 με 50% – δεν θα έπαιρναν το αυτοκίνητό τους, αν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικό πατίνι. Θα μπορούσε να αποφορτίσει τις πόλεις μας .Αν σε μια λωρίδα που έχουμε αυτοκίνητα εγκαταστήσουμε πατίνια , θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε πέντε φορές περισσότερους ανθρώπους» επισήμανε ο κ. Μπεκιάρης.

Όπως εξήγησε : «Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι νέο μέσο ,το οποίο οι χρήστες και οι οδηγοί δεν το ξέρουν .Πρέπει να το χρησιμοποιούν μόνο ενήλικες. Αυτό το νέο μέσο πρέπει να νομοθετηθεί αλλά και να γίνει τεχνολογικά ώριμο. Υπάρχουν πολλά προβλήματα .Από την οπτική ρύπανση ,τον συνωστισμό ,τον βανδαλισμό ,τα ατυχήματα και στο μέλλον τα θέματα ανακύκλωσης»

«Οι χρήστες πρέπει να φορούν κράνος και να εκπαιδευτούν στη χρήση τους. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι ότι τα πατίνια χάνονται ,όπως ορισμένα φτηνά πατίνια που έρχονται από την Ασία χωρίς GPS, αλλά μόνο με το GPS του χρήστη. Μπορεί εκείνος να κλείσει το κινητό του και να το πετάξει . Αν μιλάμε για πατίνι που έχει ενσωματωμένο GPS, το εντοπίζεις και βρίσκεις και ποιος το παράτησε» συμπλήρωσε ο κ.Μπεκιάρης.

Και πρόσθεσε : «Επειδή κάθε χώρα έχει ιδιαιτερότητες χρειάζεται για ένα περίπου χρόνο, να κάνουμε τεχνολογική ανάπτυξη και δοκιμές και παράλληλα να δημιουργήσουμε ένα κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο ,όπου θέματα όπως το κράνος , η ταχύτητα και το σημεία που θα μπορούν κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια .Το ιδανικό θα ήταν να κάνουμε ειδικές λωρίδες. Είναι ανέφικτο στην Ελλάδα . Αν πας σε μια χώρα με μεγάλα πεζοδρόμια ,όπως είναι η Ολλανδία, μπορείς δίπλα στον ποδηλατόδρομο να βάλεις και τον πατινόδρομο».

 

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *