back to top
14.3 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

14.3 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Βασίλης -Φοίβος Αξιώτης στον Αθήνα 9.84 για τον Μεγάλο Περίπατο: “Υλοποιούμε τη σημαντικότερη και μεγαλύτερη αστική παρέμβαση ,εντός του Δήμου της Αθήνας”

Διαβάστε επίσης

 

“Υλοποιούμε τη σημαντικότερη και μεγαλύτερη αστική παρέμβαση, εντός του Δήμου της Αθήνας” τόνισε στον Αθήνα 9.84 και τη Μαργαρίτα Μυτιληναίου ο Βασίλης – Φοίβος Αξιώτης, Αντιδήμαρχος Αστικών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως του Δήμου Αθηναίων ,αναφερόμενος στην πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου.

Όπως υπογράμμισε “Το κέντρο δεν κλείνει, ίσα- ίσα ανοίγει, γιατί δίνουμε 50.000 τμ ελεύθερου, ανοιχτού δημόσιου χώρο, σε όποιον θέλει να περπατήσει, να πάρει το ποδήλατό του και να κάνει βόλτες. Θα υπάρχει ασφαλής διέλευση για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Όποιος επιθυμεί να μετακινηθεί με το αυτοκίνητό του, στο κέντρο της πόλης, θα πρέπει να το παρκάρει υποχρεωτικά, σε ένα νόμιμο χώρο στάθμευσης. Υπάρχουν 2500 διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στους υπαίθριους και στεγασμένους χώρους ,στο ευρύτερο εμπορικό κέντρο της πόλης .Τα πεζοδρόμια και οι πεζόδρομοι ανήκουν στους πεζούς και τους ποδηλάτες”.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :

Όπως είπε ο κ. Αξιώτης “Ξεκινήσαμε ήπιες παρεμβάσεις προσωρινού χαρακτήρα, δηλαδή βαφές, αντιολισθηρές και ανακλαστικές επί οδοστρωμάτων για την ασφάλεια των περιπατητών, καθώς και για τους ποδηλάτες, στους ποδηλατοδρόμους”.

Και συνέχισε λέγοντας : “Στη Βασιλίσσης Όλγας ξεκινήσαμε χθες το βράδυ τις εργασίες ,οι οποίες θα ολοκληρωθούν το Σάββατο, ενώ στην Πανεπιστημίου αναμένεται να ξεκινήσουμε το Σάββατο βράδυ, ώστε την Κυριακή το πρωί να ξυπνήσουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας, με τις πρώτες παρεμβάσεις επί της Πανεπιστημίου. Επειδή είναι ήπιος και προσωρινός ο χαρακτήρας ,μπορούμε να αποδώσουμε γρήγορα για χρήση, τα πρώτα τμήματα του Μεγάλου Περιπάτου”.

Οι περιπατητικές -πρόσθεσε -διαδρομές θα έχουν μήκος περίπου 7 χμ και η συνολική μας παρέμβαση αποδίδει 50.000 τμ, 50 ολόκληρα στρέμματα στο κέντρο της Αθήνας στους φυσικούς χρήστες, στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Υλοποιούμε τη σημαντικότερη και μεγαλύτερη αστική παρέμβαση εντός του αστικού ιστού ,εντός του Δήμου της Αθήνας.

Ο κ. Αξιώτης υπογράμμισε ότι “το κέντρο δεν κλείνει, ίσα- ίσα ανοίγει, γιατί δίνουμε 50.000 τμ ελεύθερου, ανοιχτού δημόσιου χώρο, σε όποιον θέλει να περπατήσει, να πάρει το ποδήλατό του και να κάνει βόλτες. Θα υπάρχει ασφαλής διέλευση για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Όποιος επιθυμεί να μετακινηθεί με το αυτοκίνητό του, στο κέντρο της πόλης, θα πρέπει να το παρκάρει υποχρεωτικά, σε ένα νόμιμο χώρο στάθμευσης. Υπάρχουν 2500 διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στους υπαίθριους και στεγασμένους χώρους ,στο ευρύτερο εμπορικό κέντρο της πόλης“.

“Στο πλαίσιο, όμως, του Μεγάλου Περιπάτου, για πρώτη φορά χωροθετούμε αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης δικύκλων, δηλαδή χωροθετούμε περίπου 2000 θέσεις στάθμευσης, ώστε να απαλειφθεί η εικόνα που αντικρίζαμε με το μηχανάκι πάνω στο πεζοδρόμιο ή στον πεζόδρομο. Τα πεζοδρόμια και οι πεζόδρομοι ανήκουν στους πεζούς και τους ποδηλάτες” σημείωσε.

Ο Αντιδήμαρχος Αστικών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως του Δήμου Αθηναίων ξεκαθάρισε ότι “Ο Μεγάλος Περίπατος δεν έγινε για να εξυπηρετήσει τα τραπεζοκαθίσματα. Όπως επανέλαβε “απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο για τον πεζό και τον ποδηλάτη. Οι περιπατητικές διαδρομές είναι για τους πεζούς. Οι ποδηλατικές διαδρομές είναι για τους ποδηλάτες”.

Ερωτηθείς αν θα πυκνώσουν και πότε τα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών ,προκειμένου οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της πρωτεύουσας να μετακινούνται απρόσκοπτα ο κ. Αξιώτης επισήμανε ” Η κυκλοφοριακή μελέτη που εφαρμόζουμε στοχεύει σε αυτό. Θα αυξηθούν σταδιακά τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ και των τρόλευ. Εμείς ως δήμος Αθηναίων ,στο πλαίσιο της αστικής παρέμβασης ,έχουμε πετύχει την απρόσκοπτη διέλευση των ΜΜΜ είτε μέσα από τις υφιστάμενες λεωφορειολωρίδες ,είτε μέσω νέων που σύντομα θα χαραχθούν επί της Πανεπιστημίου. Επειδή, σύμφωνα με τη μελέτη, θα σημειωθεί αύξηση της τάξεως του 28% στην επιβατική κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ,ο ΟΑΣΑ θα οδηγηθεί να πυκνώσει τα δρομολόγια του, για να εξυπηρετήσει γρήγορα και με ασφάλεια το επιβατικό κοινό”.

Αναφερόμενος στη διαβούλευση της δημοτικής αρχής με επιχειρηματίες και εμπόρους που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης είπε :”Η παρέμβαση που κάνουμε στο Μεγάλο Περίπατο είναι συμμετοχική.Για να προωθήσουμε συγκεκριμένες εγκυκλίους ,έχει προηγηθεί ευρεία διαβούλευση με παρά πολλούς φορείς. Οι καταστηματάρχες και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας είναι υποστηρικτές μας, σε αυτή την παρέμβαση, γιατί δίνουμε περισσότερο χρόνο στον περιπατητή να περπατήσει στο εμπορικό κέντρο. Από τη συγκεκριμένη παρέμβαση θα υπάρξει σημαντική αναβάθμιση της τοπικής οικονομίας”.

Ερωτηθείς πότε θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Αρχαιολογικού Μουσείου με όλους τους σταθμούς του Μεγάλου Περιπάτου ο κ. Αξιώτης εξήγησε: ” Ένας άξονας στη δεύτερη φάση του Περιπάτου υιοθετεί τον αρχαιολογικό περίπατο. Ο Μεγάλος Περίπατος όμως έχει και άλλους χαρακτήρες. Στη δεύτερη φάση θα ενώσουμε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με το Καλλιμάρμαρο και από την Ακρόπολη μέχρι το νέο συντριβάνι της Πλατείας Ομονοίας. Σε δεύτερη φάση ,στην ανατολική πλευρά της πόλης, η οποία είναι η Ακαδημία Πλάτωνος”.

Τέλος ,σε ερώτηση αν και από ποιο σημείο ο κάτοικος του κέντρου μπορεί να προμηθευτεί την κάρτα μόνιμου κατοίκου ο κ. Αξιώτης ανέφερε: “Ο μόνιμος κάτοικος έχει το δικαίωμα να προμηθευτεί την μπλε κάρτα. Αν καλέσει στο 1595 θα ενημερωθεί για τον τρόπο έκδοσής της. Η γραμμή εξυπηρέτησης του δημότη, το 1595 είναι η πύλη πληροφόρησης του δήμου Αθηναίων ,για τη βελτίωση της καθημερινότητας του, την άμεση αντιμετώπιση των μικρών ή μεγάλων προβλημάτων του”.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα