back to top
18.1 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

18.1 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Θ. Παπαμιχαήλ: Σε κλίμα πόλωσης και με υψηλούς τόνους ο δρόμος προς τις κάλπες

Διαβάστε επίσης

  1. Ο επικοινωνιολόγος Θανάσης Παπαμιχαήλ, καλεσμένος στον Αθήνα 984 της Μαργαρίτας Μυτιληναίου, αναφέρθηκε στα κριτήρια της ψήφου, στη διαμόρφωση της εικόνας των υποψηφίων,  τις στρατηγικές, τα προγράμματα,  τα προτάγματα και τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, ενόψει των επερχόμενων εκλογών.

Για τους πολιτικούς αρχηγούς τόνισε  πως αποτελούν τα brand των κομμάτων των οποίων ηγούνται, λόγω του προσωποκεντρικού τους χαρακτήρα.

«Ο αρχηγός δίνει το στίγμα, καθορίζει τη στρατηγική και πίσω του στρατεύονται οι πολίτες… Οι επικοινωνιολόγοι δεν δημιουργούν πολιτική. Αναδεικνύουν ό,τι έχει αποφασίσει ένα κόμμα ή κάποιος υποψήφιος και προσπαθούν να κάνουν πιο εύληπτο το μήνυμα στους αποδέκτες. Είναι το λίπασμα στο χωράφι κάθε μελλοντικού βουλευτή, προβάλλοντας το έργο, τις θέσεις του, αλλά και τις αδυναμίες των αντιπάλων».

Δίνοντας το περίγραμμα των κρίσιμων παραγόντων που σχετίζονται με τη διαμόρφωση της δημόσιας εικόνας των υποψηφίων, μίλησε για τα κριτήρια της ψήφου, χτύπησε καμπανάκι για τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη και έκανε λόγο για κανιβαλισμό και πόλωση.

Σύμφωνα με τον Θανάση Παπαμιχαήλ «προέχει να γνωρίζουμε ότι οι ψήφοι κερδίζονται με βάση την προσωπική συμπάθεια, την προοπτική ελπίδας, αλλά και με υποσχέσεις που συχνά κλείνουν το μάτι στον πολίτη για μελλοντικές εξυπηρετήσεις αφού χωρίς αυτές φαίνεται να είναι αδύνατον να προχωρήσει ο αγώνας ενός κόμματος, αλλά και των υποψηφίων».

Επικαλούμενος δημοσκοπήσεις αναφορικά με τα κριτήρια της ψήφου, υπογράμμισε ότι «ο κόσμος δεν ψηφίζει με ιδεολογικά κριτήρια, αλλά για το τι θα γίνει στο μέλλον και το συμφέρον της τσέπης του».

Στην προσπάθεια όμως να επιτευχθεί μια σωστή πολιτική επικοινωνία συχνά τα πράγματα ξεφεύγουν, με αποτέλεσμα  όπως τόνισε να «οδηγούμαστε  σε πρακτικές που ευνοούν χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Κάτι επικίνδυνο αφού συχνά καταλήγει σε κανιβαλισμό».

Ο έμπειρος επικοινωνιολόγος χαρακτήρισε  δύσκολη την παρούσα προεκλογική περίοδο με την επισήμανση ότι θα κυλήσει σε κλίμα πόλωσης και με υψηλούς τόνους.

«Σε αυτή την προεκλογική περίοδο, οι στρατηγικές των κομμάτων στοχεύουν στην ανάδειξη της αρνητικής πλευράς των αντιπάλων τους, παρακάμπτοντας την ουσία των πραγμάτων και το ζητούμενο. Λίγοι άλλωστε διαβάζουν τα προγράμματα των κομμάτων. Απλά ενημερώνονται μέσα από τους τίτλους των ειδήσεων που θέλουν να τους περάσουν τα κόμματα» είπε κλείνοντας.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα